Poradnia psychologiczna dla dorosłych (Lublin)
Każdy z nas doświadczył bądź doświadcza trudnych momentów w życiu, z którymi czasem radzi sobie lepiej, czasami gorzej. Konsultacja psychologiczna może przybierać różne formy np. jeśli czujesz, że masz kłopot z konkretnym problemem, zachęcamy do konsultacji zpsychologiem w formie porady, która skoncentrowana jest na poszukiwaniu innych niż dotychczas metod przezwyciężania trudności. Ponadto szczegółowo zostają omówione sposoby jakimi dotychczas próbowałeś/aś poradzić sobie z danym kłopotem. Być może wystarczy tylko mała modyfikacja twoich pomysłów aby uzyskać wymarzony rezultat.
Nasza poradnia powstała w myślą i w trosce o zdrowie psychiczne osób dorosłych. Stworzyliśmy zespół doświadczonych i wykwalifikowanych psychologów i psychoterapeutów, którzy oferują pomoc zarówno w ramach pracy gabinetowej jak i pracy online. Główną formą pracy oferowaną w ramach placówki jest psychoterapia indywidualna i pomoc psychologiczna.
Psychoterapia jest formą leczenia, która ma na celu poprawę jakości życia i usunięcie zgłaszanych objawów. To psychologiczna metoda leczenia zaburzeń psychicznych, trudności emocjonalnych oraz zachowań problematycznych. Dzięki wielu specjalistom z dziedziny psychoterapii możemy Państwu zaoferować leczenie w nurcie psychodynamicznym jak i poznawczo-behawiorlanym. Właściwą formę leczenia dobiorą Państwo w trakcie konsultacji z Naszym specjalistą. Przeczytaj naszą pełną ofertę > kliknij tutaj
Poradnia psychologiczna dla dzieci i młodzieży (Lublin, Bychawa)
Nasza poradnia powstała z myślą, objęcia opieką psychologiczną oraz terapią dzieci, młodzież jak i ich opiekunów. Przyświeca nam idea, że jedynie kompleksowa pomoc obejmująca pacjenta jak i jego otoczenie może być skuteczna. W związku z tym chcemy zaoferować wsparcie i terapię, tym którzy jej potrzebują. W uzyskaniu prawidłowego rozwoju oraz funkcjonowaniu w środowisku domowym, szkolnym oraz rówieśniczym. Rozpoczynając od rzetelnej diagnozy, poprzez profesjonalną terapię, pragniemy pokazać pacjentom, że są w stanie zmierzyć się z trudnościami jakie napotkali na swojej drodze.
W procesie diagnozy i terapii zależy nam na współpracy z rodzicami i opiekunami oraz zaangażowaniu ich w pracę dziecka na zajęciach. Włączenie rodziców/opiekunów w proces terapeutyczny ma za zadanie ułatwić pokonywanie trudności i problemów.
Proces terapeutyczny pragniemy uczynić dla pacjenta efektywnym oraz atrakcyjnym, stąd też doskonalimy swój warsztat zawodowy, a podczas zajęć wykorzystujemy nowoczesne pomoce dydaktyczne przeznaczone do terapii dzieci i młodzieży. Przeczytaj naszą pełną ofertę poradni > kliknij tutaj
ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z PORAD ON-LINE
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych Pacjentów i pracowników, chcąc zminimalizować ryzyko związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 zachęcamy do skorzystania z porad oraz spotkań on-line.
Etapy rozwoju człowieka.
1. Niemowlęctwo (0—2 lata)
Niemowlę odkrywa świat przez bezpośredni kontakt sensoryczno-motoryczny
Pojawienie się emocji
Rozwój stałości przedmiotu oraz lęku przed separacją
Krytyczny okres przywiązania: bezpieczna więź rodzic—dziecko przyczynia się do zaufania oraz zdrowego rozwoju niemowlęcia; więź bez poczucia bezpieczeństwa powoduje brak zaufania oraz dyskomfort psychiczny u dziecka
Początek użycia dźwięków i słów do komunikacji
Stadium sensoryczne-motoryczne według Piageta
2. Wiek przedszkolny (2—6 lat)
Użycie wielu słów i symboli do komunikacji
Trening czystości
Główną perspektywą jest egocentryzm, ale dzieci w tym wieku zdają sobie sprawę z różnic w sposobie patrzenia innych
Używanie wyobraźni, udział w zabawach opartych na udawaniu
Wzrastające poczucie autonomii i kontroli nad otoczeniem
Rozwój umiejętności związanych z gotowością szkolną
Stadium przedoperacyjne według Piageta
3. Średnie dzieciństwo (6—10 lat)
Rozwój zdolności społecznych, fizycznych i uczenia się
Rozwój myślenia logicznego i rozumowania
Nasilenie interakcji z rówieśnikami
Wzrost samokontroli i panowania nad emocjami
Stadium operacji konkretnych według Piageta
4. Okres dorastania (10—18 lat)
Pokwitanie; rozwój płciowy
Rozwój metapoznania (tzn. wykorzystanie strategii wyższego rzędu w uczeniu się; myślenie o własnym myśleniu)
Rozwój wyższych zdolności poznawczych, takich jak abstrakcja, myślenie o konsekwencjach, rozumowanie hipotetyczne, przyjmowanie perspektywy
Przemiany relacji rodzic—dziecko; nasilenie konfliktów rodzinnych
Relacje z rówieśnikami coraz ważniejsze i bardziej zażyłe
Przejście z dzieciństwa do dorosłości
Rozwój poczucia tożsamości i autonomicznego funkcjonowania
Stadium operacji formalnych według Piageta
5. Wczesna dorosłość (18—25 lat)
Tworzenie znaczących i trwałych relacji interpersonalnych
Odkrywanie własnej tożsamości w sferze miłości, pracy i światopoglądu Szczyt pewnych zachowań ryzykownych
Uzyskanie wykształcenia i wyszkolenia potrzebnego do długotrwałej pracy zawodowej w dorosłym życiu
Artykuł będzie rozwijany.